Powered By Blogger

Wednesday, January 6, 2010

Aku bukan anak mami!!!!!!!!!!

salam
uhuk3...kali ni nak citer pasal anak mami @ mamak @ india muslim. kalo korg perasan atau aku sendiri yg terperasan...muka aku cam mamak sikit...ramai gak la ngat aku ni mamak n asal penang ... aku x salah kan dieorg...di sebabkan kulit ku yg hitam manis n idungku yg agak mancung...aku dilabelkan sbgi mamak...huhu
mase sekolah rendah...ramai yg ejek aku "BLACK"..."MAK TAM" n " ROTI GESENG".....sedih tau...uwaaaaaaaa...dulu aku mmg gelap sgt..yela...duk kampung...men panas....suke nek basikal sane sini....mane la x gelappppzzzz....lg2 aku aktif sukan....so mmg akan terserlah kegelapanku...lg2 bila tgkap gmbar kelas...pehhhhh...sungguh kontra muka ku n warna tudung skolah ku...heeee
penah satu hari...aku g beli stationaries kat kedai buku...de la sorg pkrja india kat situ...tiba2 die sapa aku n bertanya...." awk nih India Muslim ke?" n dengan panatas aku menjawab....TIDAKKKK!!!!!!!!!!!!.... mungkin kalo aku mengiyakan...die nak speaking bahasa ibunda die ngan aku kot...aiyoyoyo....ammmmmaaaaa
kalo g mane2, org akan mengutarakan soklan yg same smpi aku pon dah terbese ngan tu sumer....pernah gak nak mengaku aku nih mmg mamak...hak3....tp xleh coz aku lg suke sape aku yg sebenarnya.....ni'm javanese k....eh silap....ngada2 lak speaking omputih...heee... nyong wong jowo yo.....jowo tulen.....xde mix or kacuk ngan kaum India.... tu bukan bermakna aku ni anti India or pe ok... =)
mungkin rupa parasku yg ala2 mamak nih diwarisi dari atuk sebelah babah yg beridung agak mancung....serius wei...dulu mase kecik2...aku plg x suke tgok idung aku coz aku terasa idung aku BESAR PUNYEEEE!!!!! ( nada cam iklan megi asam laksa) pape ntah kan....ala...mase tuh budak2....xtau bezakan mancung ngan besar...hiiii
dah la...xnakciter bnyk2....takot aku keluarkan kata2 yg membuatkan aku riak lak...hak3....so...kpada korg yg keliru tntg asal usulku...disini aku nak tegaskan yg aku melayu tulen + jowo..=p

No comments: