Tuesday, August 25, 2009

Homesick+ Mak+babah


Actually aku jrg sgt rase homesick....meby disebabkan aku dah terbiasa x tgal ngan parents aku (dah bese duk asrama)...huhu...Tp nih tetiba jek rindu kat umah...dah 5 ari pose....ngat leh la tahan x balik umah pose nih....tp xleh la beb....aku rindu nak makan masakan mak aku....dah xlalu nak makan masakan sendiri...then juz bli jek la....tp xsdap pon......



Balik nih mak mesti masak sedap2..hehehe...bila aku kate balik kejap jek....die kate nape kejap sgt....sori la mak....mgu depan byk test la....so kene blik ahad wpon isnin cuti...huuu...lgpon kalo duk umah lame2..krg asyik bertekak plak ngan mak...coz aku nih slalu jek xsame pendapat ngan mak aku...sebab tuh xla rapat sgt ngan mak berbanding adik2 aku yg lain...leh dikatekan...aku la yg xbnyk ckp n smbang sgt ngan mak aku....



Mak aku nih garang n terlalu tegas...puas la mase kecik kene pukul n balun ngan mak bapak aku memandangkan aku nih teramat la degil...haha...kalo rase nak kene pukul...aku pe lg...cabuttttttttt....disebabkan selalu sgt lari bile nak kene pukul...maka kau telah mempunyai bakat dalam acara pecut kat sekolah...mekasih mak n bapak ku....kui3...melalut lak aku nih



Sebenarnya aku nak citer lain...lain plak aku citer....ok camnih...disebabkan mak kau nih garang sgt...so aku xle rapat sgt ngan mak....bukan berdendam...cume ntah la....try gak nak manje2 n sembang2 ngan mak....tp cam janggal....bile dah besar nih...terase cam satu kerugian plak...ye lah...idup kite xlama...ntah bile ajal kite...smpai mase....kite akan menghadap Illahi....sementara mak bapak kita hidup....kita kene luangkan masa n sentiasa tanye khabar mereka...karang bile dah xde...kite dah xleh nak wat tu sume....



Skang...bile aku pk pasal mak bapak aku...laju jek air mata aku jatuh...xtau nak menghadapi saat bile dieorg xde karang....dah la...aku xleh nak tulis bnyk sgt...sebak dada aku nih....kepada korg,,,hargailah mak bapak kite selagi hayat kita ada....atau selagi mak bapak kita ade kat dunia nih.... =)

Monday, August 24, 2009

Aku Rindu...

Jiwaku sakit...Hatiku parah...
Mungkin kerana aku terlalu memendam perasaan...
Tiada teman untuk berbicara...
Untuk berkongsi rasa...
berkongsi suka dan duka...

Aku rindukan zaman sekolahku...
Rindukan teman rapatku...
Rindukan tempat untuk berkongsi cerita...
Sukar untuk ku cari penggantinya...
Berkawan mmg mudah...
Tapi siapa yang mampu menjadi sahabat sejatiku...
yang mampu memahami isi hatiku...
Dan aku pun turut sama menyelami rasa hatinya...
Jika masa boleh diputar kembali...
hmmmmmmm.

Khas buat sahabat ku: Salma Salami & Hanizah Hamdan(percayalah, kalian lah sahabat yg terbaik buat diri ku.Aku rindu kalian)

Friday, August 7, 2009

Wireless dah ade balik....

Salam...xde nak tulis bnyk pon...juz rase teruja coz wireless dah ade balik...so senang la pas nih nak surf tenet.....nak carik bahan wat asgmnt...nak online...hehehe...mekasih kpd jiranku yg sudi berkongsi tenet ngan kami....tenkiu.... =)