Wednesday, April 13, 2011

Si Puteh Sakit

2,3 ari ni...aku jdik vet...jaga kucing aku Si Puteh tu....Puteh mmg slalu sakit...meby dia x ckup antibodi....maklumla...kucing terbuang....huhuhu....

Puteh
Dulu dia slalu sakit perut....kalau datang sakit perut dia tu...2,3 ari jugak la kena tengok-tengokkan dia....coz dia x larat nak jalan...so bila dia nak berak or kencing...mmg aku kena tolong dia wat lubang utk dia lepaskan hajat dia tu...huhuhu....

Ahad lepas..aku balik kg....malam tu dia ada gaduh ngan kucing lain...tp aku x pasti dia gaduh ngan kucing yang mana satu...mula2 x perasan dia ada luka...pastu cara dia mengiau tu cam lain...aku cek badan dia...ada luka. then aku sapu minyak gamat kat luka dia....

Puteh & beg mmg x blh dipisahkan..pantang ada beg kosong...mesti nak masuk!!

Esok harinya...dia makin lemah...makan x nak...minum x nak....aku paksa gak dia minum...then aku perasan yang dia cam ade luka kat dubur dia..meby kena cakar....aku pasan de luka tu coz bila aku nak bersihkan dubur dia...dia cam marah....sakit la tu...huhu....

Pagi td, bangun dr tidur....Puteh dah menghilangkan diri....rupa2nya dia lepak kat luar....meby nak tenangkan diri...risau jek dia  mati coz ni dah 3 ari dia x makan...ari tu dia lalu gak makan...tp dia muntahkan balik....ishk3....ari ni aku belikan dia makanan kucing yang sedap2...nak naikkan selera dia.....mintak2 dia ada selera nak makan...kalau xnak makan gak...aku paksa gak dia makan....nak anta g vet...xckup modal...jauh la k tu...

Bertahan ye Puteh...kau kena kuat....
Puteh & Kuneng tengah tidur dengan lenanya...masa ni Puteh comot lagi...banyak tahi mata...huhu