Powered By Blogger

Thursday, January 14, 2010

Dart & Papitusulem


Salam...


Mengikut tajuk post aku...kali ni aku kan bercerita pasal dart n papitusulem....


Firstly aku nak citer pasal dart....ptg td...bank tmpat aku praktikal de wat game men dart antara staff pompuan....huhu...teruja tol aku men....ssh gak nak men dart nih....balingan kene padu n jitu supaya target kite akan kene....ptg td kiteorg men gitu2 jek...xde la ikot peraturan sangat nak kene carik umah dulu before start men....best gak dpt join camnih...dpt gak aku tambah kan pengetahuan pasal game nih...aku ngat kan men gitu2 jek xde peraturan...rupe2nye ade...yelah...mane de game yg xde peraturan kan....men dam ular pon de peraturan nye...heee


aku dtg lmbt ckit td...so x dpt nak tgok 2 3 org staff men...dieorg terpaksa balik awal coz de komitmen keluarga...maklumlah...dah kawin...huhu....mase nak men....cuak gak...seb bek de pak nan...sebagai tenaga pengajar ri ni...kak june plak tukang kira markah...kiteorg kene men pakai format 101....so....bile dpt markah dari balingan tuh...tolak ngan 101....n seterusnya kene tolak ngan baki yg tgal...1 round de 3 balingan...huhuhuuu


masing tunjuk skill yg ade....termasuk baling x kene...heeee...tiba lak giliran aku...jeng..jeng..jeng....balingan first aku dapat 36 jek....so bile 101-36= 65...so tgal 65 mata yg aku kene carik skang...balingan ketiga aku juz dapat 24....aku x pasan yg ekor dart aku tertanggal....dart xleh terbang...huhuhu... 65-24= 41... dapat jek balingan ketiga...aku pon aci baling jek...sampai dart kedua....yes!!!!!!!! aku dapat markah 41...heehee...finish...aku berjaya!!! tp nasib bek jek...baling suke2.... n aku dapat no. 2...jumlah balingan aku same ngan kak ira...tp balingan first die lg bnyk dr aku...so die la menang...tp xpe...no.2 kire ok la... =)


ok...now aku nak citer pasal PAPITUSULEM.... sedap x name tuh...huhu...first time aku nmpk name tuh...aku tersangat la curious....nak tau...pe maksud name....tiap kali aku balik kg...aku akan nmpk name nih...tiap kali tuh la aku akan tertanya2....


ekceli....Papitusulem nih nmpk tmpt kat Sekinchan Selangor...aku ingatkan tmpt nih kawasan penempatan yg ramai org India duduk coz mengikut aku...sebutan name tmpt tuh cam India sikit.....mungkin itu name Tokoh kat kg tuh ke....sebab tuh la name kg tu Papitusulem....


Selasa lepas...aku ikot staff bank, En. Nazri n En. Almi wat marketing....kiteorg pg pejabat kemas kat sg besar....tengah sembang2 ngan sorang pakcik nih....terkeluar la perkataan Papitusulem dr mulut die ngan lancar sklai...maklumla...dah org sane kan...then En. nazri yg same cam aku yg nak tau asal usul name tu pon tanyela kat pakcik tuh....dan tanpa kusangka....huhuhu....name tempat tuh adalah akronim dr perkataan jawe.....hohoho....cesssss...aku ingat kan bahasa India ker...hahaha....


Sebenarnya....nama tempat tuh dipendekkan dr perkataan Parit Pitu Sungai Leman.....bile dipendekkan jadikla Papitusulem....pitu bermaksud 7....gelak gak aku bile dengar pakcik tu cerita...punyela kreatif org kg tu bile die ringkasan nama kg tuh...sehinggakan aku menganggap kg tuh adalah kg India...lege gak bile ape yg wat aku tertanya2 selama ni dah terungkai...


ffiiiiiuuuuuuuuu...panjang gak aku menulis malam nih....sekali jamak untuk seminggu....hehehe...InsyaAllah Sabtu nih aku nak g Tanjung Malim....join famili day bank tmpat aku praktikal....yg penting...pg tnpa kuarkan duit...tu yg best tuh...krg kalo sempat aku akan snap pic n ltak kat blog nih ok....c u next entry....tata..... =p

1 comment:

Cik JuneD said...

hehehe...penat gak kite pikir apebende lah papitusulem..huhu..rupe2..inilah die..muahahhaha..klaka tol..adoy3