Powered By Blogger

Wednesday, September 9, 2009

Hari raya hampir tiba...

salam...dah hampir 20 ari kita berpuasa kan.... tgal dalam 10 ari jek nak sambut raya..sepuluh malam terakhir ni, elokla kita tambahkan amalan,,,lg2 kat malam Lailatul Qadar yg kita kene carik sendiri bila malam tu akan datang. tp x bermakna ari lain kita wat amalan ala kadar jek kan...td blik terawih, nmpak jiran dah pasang pelita...nak sambut malam 7 likur la katakan...dulu kat kampung rajin gak pasang pelita...tp skang dah x...xde sape dah nak wat tu sumer...lgpon minyak gas skang dah x semurah dulu...heee....

InsyaAllah 18/9 aku balik kg...bila dah dekat raya nih...byk la benda aku nak wat...yg pling pasti...aku kene wat kek....tu la rutin aku tiap2 kali nak raya....mak aku plak bz nak siapkan baju raya org n baju anak2 dia....huhu....best gak wat kek raya nih....lg best kalo kek tu jadik cantik jek....tp wat kek yg simple2 jek....asal sedap n leh makan...lg satu rutin aku bila nak raya...aku kene anyam ketupat sorg2...adik beradik aku yg lain xreti nak wat...so aku la yg kene amik tugas tuh...juz tau wat ketupat sate jek...huhuhu...janji tau wat kan....

cam x puas jek puasa tahun nih...kejap jek dah nak raya....atau aku yg dah x berape teruja nak sambut raya...maklumla...dah besar....lgpon dah x dapat sgt wet raya...sbb tuh x teruja nak sambut raya...hahaha ( xla...raya bukan semata2 nak dapat wet raya kan).. hmmmm, tahun ni, kawan2 kat kg nak ke wat barak'an sesame ye....best tol dapat beraye ngan kawan sekampung yg satu skolah mase skolah rendah dulu...bila kumpul ramai2, x terase yg kiteorg nih dah besar panjang...teringat mcm kiteorg nih budak2 djh enam ....haha.... selalunya....Ucit yg akan jdik leader...die akan tepon kawan2 kg n kumpul kwan mane yg ade...kalo de rezeki...ramai la yg join...

tibe2 mati point lak....aiyoooo....pe aku nak citer lg nih...huhuhu...hmmmm...terpakse la aku stop kat sini dulu...krg dh de point...aku tulis lg k....selamat menghabiskan puasa di bulan ramadhan tahun ni...hehehe...wassalam

No comments: